Дунайські судноплавні компанії просять допомоги керівництва ЄС в подоланні кризи

  • Коментарі запису:0 Коментарів | 
  • Переглядів: 17

Дунайські судноплавні компанії домовились спільно звернутись до влади ЄС за допомогою в подоланні кризи, в умовах якої їм наразі доводиться працювати. Відповідне рішення було прийнято за підсумками 66-ї Конференції директорів дунайських пароплавств, яка відбулася минулого тижня в Румунії, повідомило 7 жовтня ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство» у своєму Telegram каналі.

Як зазначали під час конференції представники найбільших судноплавних компаній дунайського регіону, такі як румунські TTS і NAVROM, болгарське BRP, сербське JRB AD, австрійське DDSG-MAHART та ін., через падіння обсягів та фрахтових ставок вони зараз вимушені працювати у збиток, в той час, як фінансові резерви 2022-2023 рр. вже  вичерпані.

«Колеги вважають, шо ситуація на Дунаї зараз гірше ніж під час світової фінансової кризи 2008 року. І проблема не лише у тому, що експорт українського зерна повернувся до портів Одеси. Все значно глибше», – підкреслюється у повідомленні.

По-перше, поступово деградує дунайський промисловий кластер. Так, високі ціни на енергоносії, посилення екологічних вимог та низький попит «вбивають» металургію придунайських країн.

«По-друге, позиція базового для нас порту Констанца. За 2022-2023 роки з’явились альтернативні логістичні ланцюги – замість річкового флоту до Констанци клієнти використовують залізницю до інших морських портів ЄС. Наразі 95% контейнерів перевозиться залізницею. Замість того, щоб повертати обсяги, Констанца з наступного року на 20% збільшує тарифи», – йдеться у повідомленні.

В таких умовах пароплавства починають заморожувати інвестиційні проєкти. Так, румунські компанії запланували будівництво 10 нових барж (кожна вартістю понад 2 млн євро). Наразі 2 одиниці профінансовано, проєкт призупинений. Словаки інвестували у реконструкцію барж і також зупиняють проєкт. Також багато компаній планують скорочувати поточні витрати та управлінський апарат. Дехто заради скорочення зарплатного фонду екіпажів набирає на роботу мігрантів з країн Азії.

«Сидіти і чекати завершення кризи є самогубством. Необхідна підтримка дунайської річкової логістики на рівні Євросоюзу. У нас є сильні переваги. Порівняно з автомобільними річкові перевезення на порядок більш екологічні. Не руйнується мережа європейських автодоріг. ЄС має стимулювати перевезення саме річковим транспортом. Втім, сьогодні на європейському рівні проблематика Дунаю чомусь взагалі не розглядається», – резюмується у повідомленні.

Джерело:
apk-inform.com

Отримуйте ТОП-10 новин за минулий день на електронну пошту:

Залишити відповідь