Стало відомо, чому куряче м’ясо в Україні різко втратило в ціні

  • Коментарі запису:0 коментарів | 
  • Переглядів: 13
Ви зараз переглядаєте Стало відомо, чому куряче м’ясо в Україні різко втратило в ціні

Експерти попереджають про можливе подорожчання курятини через масштабні відключення електроенергії та спалахи пташиного грипу в Європі. У Польщі через хворобу знищили понад 100 тисяч курей та індиків. Однак українські виробники курятини дають несподівані прогнози, пише agronews.ua.

Читай нас також у Viber та Telegram.

Всупереч очікуванням про подорожчання, ціни на курятину різко знизилися. Якщо в середині року гуртова вартість тушки становила 110 гривень за кілограм, то зараз вона впала до 85-90 гривень. Роздрібні ціни також пішли вниз: куряча тушка подешевшала на 16 гривень — до 99 гривень за кілограм, філе знизилося на 24 гривні — до 171 гривні за кілограм.

Наталія Сайківська, заступник комерційного директора «Агро-Рось», пояснила динаміку цін протягом року.

«В середині року ціни виросли, собівартість на той період вже була висока, бо були високі ціни та витрати на корма, ось і ціна відповідно виросла. На кінець року знову дуже велике падіння цін», – розповіла експертка.

Три причини несподіваного здешевлення:

  • Перший фактор — надлишок пропозиції на ринку. Наприкінці року на ринку з’явилася велика кількість курячого м’яса, що природно призвело до зниження цін. Виробники намагаються реалізувати продукцію, щоб не зберігати її в умовах блекаутів.
  • Другий фактор — падіння купівельної спроможності. «Погана споживча історія зараз, бо насправді споживачів стало менше однозначно. У важкі періоди люди виїжджають з регіонів», — зазначила Наталія Сайківська. Холода, комунальні платежі та загальна економічна ситуація змушують українців економити на продуктах.
  • Третій фактор — обмежені можливості для зберігання. Через блекаути ніхто не закуповує великими обсягами. Можливо, хтось би і міг продавати більше споживачам, але немає ресурсів для цього. Відповідно, обмежені всі, і за рахунок цього відбувається падіння ціни.

Сергій Карпенко, виконавчий директор Асоціації птахівників України, підтвердив: відключення електроенергії дійсно впливають на витрати виробників.

«Використання альтернативних джерел електроенергії суттєво збільшує собівартість виробництва. І навіть не дивлячись на незначну частку в структурі собівартості м’яса чи яєць — від 7 до 12%, а використовують генератори і інші виробництва, які забезпечують і обслуговують виробничі процеси в птахівництві», — пояснив експерт.

Однак підвищення витрат не призводить до зростання цін. На сьогодні через відключення електроенергії страждає і торгівля, крім ризиків псування продукції, мережі скорочують замовлення, щоб забезпечити реалізацію без залишків, знижується споживання, що негативно тисне на ціни реалізації виробників.

Таким чином створюється парадоксальна ситуація: собівартість росте, а продати дорожче виробники не можуть. З початком відключень і падінням попиту фіксується зниження цін реалізації і м’яса птиці, і яєць на 20%.

Наталія Сайківська звернула увагу на ключовий фактор ціноутворення:

«Насправді ціна формується не виключно від ціни яйця, а від вартості електроенергії і 70% вартості курей — це те, чим їх кормимо. Насправді це витрати на корм».

За словами експертки, врожайність зерна, вартість кукурузи та всі складові корму — це 70% вартості курей. Енерговитрати для вирощування також вагомі, але основний тиск на ціну створює саме кормова база.

Наталія Сайківська дала чіткий прогноз цін на Різдво:

«Я думаю, що вона десь зафіксується. Плюс-мінус буде варіюватися. Якщо це з розрізу ціни тушки, то це плюс-п’ять гривень. На сьогодні ринкова гуртова ціна тушки буде десь в районі 85-90 гривень».

Експертка не вірить у суттєве зростання цін: «Я не думаю, що ціна буде рости. Багато нюансів, які формують ціну. Десь так воно і буде».

Сергій Карпенко підтвердив стабільність цін: «Цей тренд триває і сьогодні. У грудні ціни реалізації будуть під впливом цих факторів і суттєво не зміняться». Виконавчий директор Асоціації птахівників уточнив: «Відпускні ціни на м’ясо на межі собівартості».

Традиційно перед Новим роком та Різдвом ціни на м’ясо зростають через збільшений попит. Адже українці готують святкові страви, а після закінчення Пилипівського посту попит на м’ясні продукти різко зростає. Однак цього року ситуація інша.

«На сьогодні цього немає вже третій рік, бо питання саме про нашу енергетику, про блекаути, про зберігання», — пояснила Наталія Сайківська.

При цьому виробники намагаються утримувати доступні ціни на соціальні продукти — тушку та четверть. «Є соцпродукти, такі як тушка, як четверть, на них є фіксована маржинальність», — розповіла Наталія Сайківська. За її словами, якщо гуртова ціна становить 85 гривень, то на полиці вона повинна бути близько 93-95 гривень з урахуванням торгової націнки.

Однак експертка зазначила проблему: «Виробники ціни опускають, а на полицях ціни не завжди змінюють».

Це означає, що споживачі не завжди бачать реальне здешевлення продукції в магазинах, хоча виробники знижують гуртові ціни.

Щодо інших частин курки — стегенця, філе, крильця — кожен виробник формує власну цінову політику. «Це історія, що у кожного різна націнка. Тут також треба дивитися, які регіони, які мережі, який це ритейл», — пояснила Наталія Сайківська.

Експерти одностайні: запасатися курятиною зараз недоцільно.

«З такими відключеннями — не всі холодильники і морозильні камери витримують. Всі намагаються піти і купити свіжого. І прямо на сьогодні, і без запасу», — застерігає Наталія Сайківська.

Більше того, оскільки ціни зараз знаходяться на низькому рівні і не прогнозується різке зростання, економічної доцільності робити запаси просто немає. Краще купувати свіжу продукцію в міру необхідності.

AgroNews

Поділитися новиною:

Отримуйте ТОП-10 новин за минулий день на електронну пошту:

Залишити відповідь