У Китаї стрімко розвивається онлайн-торгівля, зокрема продуктами харчування. Так, частка онлайн-продажу на ринку олії досягне 45% у 2025 році, наближаючись до паритету з традиційною роздрібною торгівлею. Такий прогноз озвучив Фанг Ганг (Fang Gang), директор китайської компанії ZHEJIANG GRAIN GROUP Co. (одного з найбільших державних підприємств провінції Чжецзян), під час виступу на четвертій міжнародній олійно-жировій конференції “FOC 2025: Fats and Oils Conference” 3 червня в Алмати.
Він уточнив, що насамперед домінування онлайн-продажу відзначається в сегменті преміальної олії (оливкової, органічної): тут цей показник становить 60%. Основними драйверами виступають попит на здорове харчування та зручність доставки.
Водночас у продажу більш масової олії (соєвої, ріпакової) онлайн-частка становить поки що близько 30%, тобто лідерство все ще за традиційним оффлайн-продажем. За словами експерта, основна причина – лояльність споживачів до локальних магазинів у сільських районах.
Говорячи про структуру споживання, спікер зазначив, що в Китаї співвідношення ціни і якості залишається головним фактором, що визначає вибір споживача. Так, у зв’язку з високими цінами на соняшникову олію у 2024/25 МР споживання цієї продукції в Китаї скоротилося, зберігшись лише на мінімально необхідному рівні.
Ф. Ганг також розповів, що Китай динамічно збільшує посівні площі під олійними культурами, прагнучи підвищити самозабезпеченість олійною сировиною. До 2030 р. рівень самозабезпеченості олійним насінням у країні має становити 55% (у 2023 р. – 35%, мета на 2025 р. – 45%). При цьому держава субсидує посіви сої та ріпаку, встановлює мінімальні закупівельні ціни на сировину при держзакупівлях. Також відводяться високотехнологічні спецзони для вирощування олійних, розвивається ГМ-селекція (з акцентом на сорти з підвищеним вмістом олеїнової кислоти).
Джерело:
apk-inform.com