Massey Ferguson 8S Dyna E-Power став першим трактором, який завершив гонку Morocco Desert Challenge.
Про це повідомляє видання Traktorist.ua з посиланням на пресслужбу Massey Ferguson. Крім того, журналісти видання змогли ознайомитися з машиною безпосередньо під час заходу MF eXperience Tour 2025, який проходив на виробничих потужностях у місті Бове, Франція.
Модифікований трактор фінішував на 75-му місці серед 144 учасників у загальному заліку та посів 4-те місце з восьми у категорії вантажівок. Це досягнення підкреслює універсальність і технічну адаптивність MF 8S. Раніше трактори цієї серії вже брали участь у низці складних проєктів — від експедицій Antarctica 1 та 2, до встановлення світового рекорду з оранки й участі в гуманітарних ініціативах Tractor’Dak та Africa Track.
«Команда, яка брала участь у проєкті, виконала фантастичну роботу з підготовки трактора до цієї пригоди. Це доводить, що MF 8S здатен долати будь-які перешкоди та ефективно працювати в найскладніших умовах. Ми пишаємося тим, що саме наш трактор став першим, який подолав цю гонку. Це досягнення — приклад синергії клієнта, дилера та бренду, коли ініціатива клієнта, підтримана дилером, перетворюється на успішну історію за участю Massey Ferguson», — каже Жером Обріон, директор з маркетингу Massey Ferguson у Європі та Близькому Сході
Ключову роль у підготовці трактора до ралі відіграв директор компанії Kufferagri Sàrl Жиль Куффер. За його словами, перетворення сільськогосподарської машини на техніку для ралі-рейду стало справжнім інженерним викликом.
«Цей проєкт продемонстрував високий рівень майстерності сільськогосподарських механіків і показав, чого можуть досягти фахівці у своїй галузі. Це була справжня командна пригода — щоденна робота технічної групи, водіїв і всіх, хто забезпечував вихід трактора на трасу. Окреме задоволення принесла увага та підтримка публіки», — зазначив Жиль Куффер, директор Kufferagri Sàrl
Для участі в ралі трактор було суттєво модифіковано згідно з вимогами змагань. Його оснастили шинами Michelin Evobib із системою центрального підкачування PTG, яка змінює тиск у шинах за 3,5 хв за допомогою компресора продуктивністю 1800 л/хв.
Серед зовнішніх змін — каркас безпеки навколо кабіни, запасне колесо з поворотним краном, додатковий паливний бак, змінені органи керування, два гоночні сидіння з ременями безпеки, незалежні гідравлічні системи підйому, модифікована підвіска передньої осі, полікарбонатні вікна та дзеркала з камерами. Максимальна швидкість — 75 км/год.
У складних кліматичних умовах пустелі ключову роль відіграв фірмовий дизайн Protect-U. Завдяки 24-сантиметровому зазору між капотом і кабіною вдалося знизити теплове навантаження на робочу зону. Простору кабіну площею скління 6,6 м² і внутрішнім об’ємом 3,4 м³ було адаптовано для двох сидінь і зміщеного керування. Для охолодження в ній працювали 14 повітроводів кондиціонера.
Трактор оснащений 7,4-літровим двигуном AGCO Power, який перепрограмували для перегонів — він розвивав до 400 к.с. при збереженні стабільної роботи в екстремальних умовах. Трансмісія Dyna E-Power із подвійним зчепленням забезпечила постійну передачу потужності на піщаній трасі без перерв під час перемикання. Після понад 2000 км випробувань і 13 год. безперервної роботи коробка передач продемонструвала високу ефективність і надійність.
Головні агроновини України та світу
Олена Басанець, SuperAgronom.com