Українські металургійні компанії «Інтерпайп» і «Метінвест» планують збільшувати виробництво сталі у 2026 році порівняно з 2025-м, що, відповідно, збільшить попит на брухт чорних металів, дефіцит якого вже спостерігається на внутрішньому ринку. Про це повідомили топменеджери підприємств під час конференції «УАВтормет» , йдеться в матеріалі РБК-Україна.
Читай нас також у Viber та Telegram.
«Інтерпайп» планує відновити виплавку сталі на заводі «Інтерпайп Сталь» уже наприкінці грудня після вимушеної аварійної тимчасової зупинки. Значні обсяги, які не вдалося виготовити у 2025-му, компанія перенесе на наступний рік, збільшуючи потребу у брухті.
«Порівняно з попередньою програмою, наші плани на 2026 рік будуть ще збільшені щодо споживання і потреби в металобрухті», – заявив Валентин Макаренко, голова правління «Інтерпайп Дніпровтормет».
«Метінвест» також планує вищі виробничі показники. За словами Івана Ковалевського, гендиректора «Метінвест-Ресурс», обсяг виплавки сталі у 2026 році може зрости на 300–500 тис. т.
«Споживання брухту у нас планує зростати», – зазначив він.
Проте брухтозаготівельні компанії вже не встигають забезпечувати потреби металургів. Недовиконання контрактних зобов’язань перед «Метінвестом» становить приблизно 89 тис. т. «Інтерпайп» зазначив, що навіть в умовах зниження використання брухту через тимчасову зупинку потужностей загальне споживання сировини по країні зросло на 100 тис. за 10 місяців 2025 року.
Загалом за січень-жовтень поточного року заготівля брухту зросла на 16% р./р. – до 1,7 млн т. Водночас металургами спожито майже 1,3 млн т. Паралельно різко збільшується експорт – за 10 місяців він сягнув 345,2 тис. т, що в 1,5 раза більше р./р.
За таких умов, вважає президент ОП «Укрметалургпром» Олександр Каленков, доцільно запровадити експортне мито на металобрухт в Україні на рівні $180/т і нульову квоту (тимчасову заборону експорту). Ці елементи загальної інфраструктури дадуть можливість зберегти стратегічну сировину всередині країни.
Він наголосив, що український брухт експортують до ЄС, насамперед у Польщу, без сплати мита, звідки сировину активно реекспортують до Туреччини й Індії. Тобто український брухт потрапляє в ті країни, які прямо або опосередковано закуповують енергоносії у РФ, тим самим підтримуючи країну-агресора у війні проти України.
Перегляди: 13
