Про це повідомляють аналітики АПК-Інформ з посиланням на оперативні дані.
Зазначається, що основний обсяг експорту традиційно прийшовся на Євросоюз, однак відвантаження у даному напрямку незначно скоротилися, склавши 235 тис. тонн (-2%).
Водночас, експорт до Туреччини зріс у 2 рази, склавши 69 тис. тонн. Крім того, це стало максимальним місячним обсягом для даного напрямку за останні 12 місяців.
До Індії обсяг відвантаження української олії знизився на 48% та склав 48 тис. тонн, що обумовлено сезонно зростаючим інтересом індійських імпортерів до аргентинської соняшникової та соєвої олій, а також зростанням попиту на пальмову олію, що стає привабливішою в ціні у порівнянні з іншими рослинними оліями.
Аналітики відмічають, що в цілому від початку поточного сезону (за вересень-березень) поставки української соняшникової олії до Індії зросли в 3 рази – до 374 тис. тонн (за даними Асоціації виробників харчових олій Індії – SEA). При цьому основною на індійському ринку залишається російська продукція, обсяги поставок якої за цей же період зросли до 1,1 млн тонн (+72%). За підсумками 7 місяців 2024/25 МР на російську олію припадає на індійському ринку близько 65% (36% за цей же період у попередньому МР), 22% (7%) – на українську та 7% (16%) – на аргентинську.
«Водночас, Україна має шанси збільшити свою частку на індійському ринку до кінця поточного сезону, оскільки має ще непогані запаси соняшнику та перспективи щодо збільшення виробництва та експорту соняшникової олії. Проте, зростаюча конкуренція з боку аргентинської соняшникової олії, виробництво якої може сягнути рекордного показника в поточному МР, а також через сезонне збільшення пропозиції соєвої та пальмової олії, реалізація даного сценарію стає менш вірогідною», – додали аналітики.