В Україні зросли ціни на ягоди через весняні заморозки та обмежену пропозицію

  • Коментарі запису:0 Коментарів | 
  • Переглядів: 12
Ви зараз переглядаєте В Україні зросли ціни на ягоди через весняні заморозки та обмежену пропозицію

На початку 2025 року ціни на ягоди в Україні залишалися вищими, ніж у попередньому сезоні. Причиною такого зростання стали весняні заморозки, які вплинули на врожай, а також обмежена пропозиція ягід належної товарної якості.

Вплив заморозків на ринок ягід

Найбільше підвищення цін торкнулося лохини. У червні, коли імпорт лохини був обмеженим, а внутрішня пропозиція залишалася низькою, вартість цієї ягоди залишалася високою. Проте вже в липні спостерігалося зниження цін, особливо на лохину та малину.

«Прибутковість залишалася у тих господарств, які мали безперервний холодовий ланцюг і чітко розмежовували потоки свіжої та замороженої продукції», – зазначають в асоціації.

Основні канали збуту та конкуренція на ринку

За інформацією фахівців, свіжа лохина, суниця та малина реалізовувалися через роздрібні мережі, онлайн-платформи та сегмент HoReCa. Малина переважно спрямовувалася на заморожування методом IQF, а частину врожаю лохини та суниці також переробляли у періоди підвищених ризиків.

Щодо експорту, українська лохина надходила через Польщу та Нідерланди до Німеччини, країн Бенілюксу та Італії. Малина стабільно експортувалася для переробки до країн Європейського Союзу. Свіжа суниця експортувалася лише епізодично, основна її частина йшла на заморожування за контрактами.

На ринку свіжої лохини українські виробники конкурували з Іспанією, Марокко та Польщею. У сегменті малини основними конкурентами залишалися Сербія, Польща та Молдова, а на ринку суниці — європейські постачальники як свіжої, так і замороженої продукції.

agrarii-razom

Поділитися новиною:

Отримуйте ТОП-10 новин за минулий день на електронну пошту:

Залишити відповідь