Морський фрахт стабільний, експорт зростає: як логістика формує ринкову динаміку зернових

  • Коментарі запису:0 коментарів | 
  • Переглядів: 8
Ви зараз переглядаєте Морський фрахт стабільний, експорт зростає: як логістика формує ринкову динаміку зернових

Експорт української агропродукції у жовтні зріс на 38% порівняно з вереснем і склав 3,9 млн тонн. Про це повідомив аналітик ринку зерна та логістики Максим Харченко, Украгроконсалт.

«По пшениці відбулося зменшення обсягів експорту, але це було компенсовано надходженням кукурудзи нового врожаю. Також майже вдвічі зросли відвантаження соняшникової олії та шротів», — зазначив експерт.

За словами Харченка, наприкінці жовтня ринок фрахту на перевезення зернових з України демонстрував відносну стабільність на всіх напрямках і для більшості типів суден.

«Після короткочасного зростання ставок тижнем раніше судновласники невеликих балкерів нині стикаються з труднощами у підтриманні вищих рівнів фрахту – пропозиція тоннажу в регіоні дещо збільшилася, що зупинило подальше зростання тарифів», — пояснив він.

У більших сегментах ситуація залишається збалансованою. Ставки на судна типу Handysize зберігають стабільність, адже попит на перевезення з чорноморських портів помірний, а кількість доступних суден обмежена.

«Ринок наразі перебуває у стані відносної рівноваги – без різких коливань ані з боку попиту, ані з боку пропозиції», — підкреслив аналітик.

За оцінками експерта, ставки фрахту для перевезення кукурудзи з українських глибоководних портів до Південного Китаю на судах класу Panamax утримуються в межах 45–47 дол./т. У сегменті Handysize доставка партії 30 тис. тонн кукурудзи до східного узбережжя Італії коштує близько 23–25 дол./т.

«Саме Італія стала ключовим напрямком експорту української кукурудзи у жовтні», — додав Харченко.

Підсумовуючи ситуацію, аналітик звертає увагу на потенційні ризики для логістики:

«Підвищення витрат на логістику може стримувати продажі фермерів, особливо в регіонах із віддаленим доступом до портів. Активний вал кукурудзи створюватиме тиск на залізничну інфраструктуру — це може призвести до локальних затримок і подальшого подорожчання перевезень».

Agravery

Поділитися новиною:

Отримуйте ТОП-10 новин за минулий день на електронну пошту:

Залишити відповідь