Наслідки російської заборони на постачання сільгосппродукції з Казахстану: перебудова логістики та підвищення цін

  • Коментарі запису:0 Коментарів | 
  • Переглядів: 9

Через обмеження, введені Росією на імпорт та частково на транзит сільгосппродукції, Казахстан буде змушений переорієнтувати логістику на порти балтійських країн. Це спричинить подорожчання сільгосппродукції для європейських імпортерів приблизно на $30 за тонну, повідомив АПК-Інформ керівник Комітету аналітики Зернової спілки Казахстану Євген Карабанов.

«В умовах, що склалися, у Казахстану єдина альтернатива – порти країн Балтії. Це додаткові 30 доларів на кожній тонні. За це хтось має заплатити: чи покупці, чи експортери, точніше, казахстанські фермери. Залежно від кон’юнктури оплачуватимуть або одні, або інші», – розповів експерт.

Щодо насіння соняшнику – російські фермери часто закуповували імпортний посівний матеріал і везли його через Казахстан, оскільки ціни на російське насіння соняшнику (насіннєвий матеріал) надто завищені. За даними Є. Карабанова, вони сягають 40 руб. за посівну одиницю (на 2-2,1 га).

«Багато хто завозив імпортне насіння, гібриди через Казахстан… Але зараз Росія цей шлях перекрила», – зазначив експерт.

За його словами, у зв’язку з обмеженнями на постачання пшениці (зокрема дурум) доведеться відвантажувати продукцію або маленькими кораблями (це дорогий фрахт), або великими (з переплатою за тарифом).

«Казахстан хотів вийти на світовий ринок дуруму зі своїм протеїном 12,5. Враховуючи темпи експорту з України та Росії – до лютого 2025 р. їм відвантажувати буде вже нічого. Румунія, Болгарія, гадаю, до січня вже будуть порожні. У Франції, Німеччині – свої проблеми. Тобто Європа також нічого пропонувати не зможе. У всьому Причорноморському регіоні тільки Казахстан може запропонувати пшеницю дурум і м’яку борошномельну – потенціал експорту такого зерна становить 2-2,5 млн тонн… Якщо резюмувати – ми сидітимемо замкнені зі своїм зерном», – попереджає Є. Карабанов..

Також існує ризик, що Росія може відмовляти в узгодженні транзиту продукції у бік балтійських портів, у разі введення Казахстаном будь-яких додаткових обмежень на російську продукцію.

«Ще одним із обмежувальних факторів можуть стати проблеми з логістикою у напрямку портів РФ на пряму перевалку – рух мережею РЗ уповільнено, особливо у напрямку портів Чорного моря. Неминуче виникатимуть додаткові витрати експортерів при простої залізничних вагонів, демереджі суден, обмеження їхнього дедвейту тощо», – вважає експерт.

Джерело:
apk-inform.com

Отримуйте ТОП-10 новин за минулий день на електронну пошту:

Залишити відповідь