На жаль, більшість експортерів України продають мед як сировину. Пояснюється це просто: щоб переробляти мед, потрібно його фасувати. Щоб продавати фасований мед, потрібно працювати з мережевим ритейлом. Про це розповів один із засновників кооперації професійних пасічників «Пасіка 21» Сергій Шаронін, передає Kurkul.
Водночас за словами експерта, для цього потрібно сильний маркетинг і капітал, достатній для фінансування виробництва і продажів.
«Від самого початку ми шукали шляхи створення додаткової вартості продукту, який ми виробляємо. Фасований мед продається дорожче, ніж мед у бочках. А якось модифікований продукт може продаватися ще дорожче. Мед можна модифікувати кількома способами: виготовленням купажів, кремоподібного меду, гомогенізуючи чи створюючи суміші меду з добавками, цукерки й батончики на основі меду тощо», – зазначив пасічник.
Сергій Шаронін додав, що вони змогли створити технологію для низькотемпературної переробки меду в Україні. Мова про мед соняшнику. Він має високі смакові властивості, але його органолептика підкачала – цей мед швидко кристалізується з великим і грубим «на дотик язика» кристалом. Тому він сильно недооцінений і фактично продається як сировина.
«Ми навчилися подрібнювати ці кристали без нагріву і виготовляти стабільні гомогенізовані суміші на основі цього меду і різних субліматів. Пройшовши розробку і виробництво трьох поколінь дослідних установок у нас на базі, ми передали отриману технологію нашому партнеру і спільно довели її до серійної установки. Зараз ми використовуємо її, підвищуючи не тільки органолептичні та смакові властивості соняшникового меду, а й дохід», – пояснив пасічник.