«Укрзалізниця» досі не адаптувала умови брухтових аукціонів під ринкові реалії та запити покупців

  • Коментарі запису:0 коментарів | 
  • Переглядів: 27
Ви зараз переглядаєте «Укрзалізниця» досі не адаптувала умови брухтових аукціонів під ринкові реалії та запити покупців

АТ «Укрзалізниця» до сих пір не адаптувала умови брухтових аукціонів під ринкові реалії та запити покупців, консультації з якими вона ініціювала та провела ще у вересні. Водночас, на складах УЗ продовжує накопичуватися тисячі тонн металобрухту. Проте, відсутність гнучкості та клієнтоорієнтовності заважає УЗ налагодити на належному рівні збут цієї сировини, яка дуже затребувана на ринку, пише agronews.ua.

Читай нас також у Viber та Telegram.

З кінця травня 2025 року аукціони УЗ на продаж металобрухту відновилися та проводяться на майданчику «Prozorro.Продажі». У компанії планують реалізувати понад 200 тис. т у 2025-2026 рр., проте реальні результати виявилися значно нижчими – лише 22,8 тис. т за травень-вересень цього року.

Експерти пояснюють низькі обсяги продажів тим, що «Укрзалізниця» використовує стартові ціни, сформовані ще у квітні, тоді як за пів року ринкова вартість знизилася на 2 тис. грн/т. Президент «Укрметалургпрому» Олександр Каленков підкреслює, що така цінова політика не відповідає реаліям і робить участь у торгах невигідною для металургів.

Серед інших проблем – відсутність доставки. Компанія відвантажує брухт лише на своїх станціях, тоді як заводи працюють у форматі приймання вагонів безпосередньо на виробничих майданчиках. Це ускладнює логістику і робить аукціони малопривабливими.

Нерозв’язані питання призводять до того, що цінна сировина простоює на складах, втрачає якість і частково зникає через складність контролю. У результаті виграє «сірий» ринок.

«Поки не зняті принципові питання умов поставки, то говорити про те, що аукціони будуть проходити максимально ефективно – це було б зайвим оптимізмом», – зазначає директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк.

На тлі збиткових пасажирських перевезень (очікувані втрати – 22 млрд грн у 2025 році) та прогнозованого річного дефіциту у 17,6 млрд грн продаж брухту міг би стати важливим джерелом додаткових доходів. Проте через негнучку політику УЗ ризикує провалити план із залучення 1,8 млрд грн у 2025-му та 1,5 млрд грн у 2026 році.

Народний депутат Дмитро Кисилевський наголошує, що переробка брухту всередині країни приносить державі значно більший ефект – до 12 тис. грн податків на тонну сталі, а також робочі місця у металургії та суміжних секторах. Водночас експорт сировини не дає бюджету жодних надходжень.

За його словами, якщо після пів року торгів ситуація з продажами залишилася в глухому куті, це свідчить про системну проблему управління.

«Якщо «Укрзалізниця» продає деякі обсяги сировини виключно під експортерів, то – це зрада», – резюмував він.

Перегляди: 28

AgroNews

Поділитися новиною:

Отримуйте ТОП-10 новин за минулий день на електронну пошту:

Залишити відповідь